ForumZAR.COM | Forum Sitesi

Forumzar.COM Türkiye`nin en güncel ve kaliteli genel forum sitesi`dir.
ForumZAR'a katılım zahmetsiz ve ücretsizdir!

  • “Ne garip değil mi? Sevdiğimiz insanın her yalanında bir doğru, sevmediğimiz insanın her doğrusunda bir yalan ararız..”
  • “Biri ölür üzülmezsiniz; sonra sandalyeye asılı hırkasını görürsünüz. O hırkanın duruşu kalbinize oturur..”
  • "En gülünç olanı da insanların sizi eskisi gibi kullanamadığında değiştiğinizi söylemeleri.."
  • "Uçmayı seviyorsan, düşmeyi de bileceksin. Korkarak yaşıyorsan, yalnızca hayatı seyredersin."
  • Asla başka insanlar üzülmesin diye kendini üzme. Sen kaldırabiliyorsan onlar da kaldırabilir.

İnternet alışverişlerinde yeni dönem: ”14 günlük cayma hakkı artık kalkıyor”

Emre ESMER

Moderatör
Katılım
25 Ağu 2022
Mesajlar
5,544
Tepkime puanı
14
Puanları
38
Konum
istanbul
Cinsiyet
Erkek
Ticaret Bakanlığı, internetten alışveriş yapanları ilgilendiren iki önemli değişikliğe gitti. Resmi Gazete’de yayımlanan ‘Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmeliği’ni değerlendiren Tüketici Konfederasyonu Başkanı Aydın Ağaoğlu, elektronik ürünlerde 14 günlük koşulsuz cayma hakkının kaldırıldığını söyledi.

Tüketici Hakları Derneği Genel Başkanı Turhan Çakar ise, geri kalan tüm ürünlerin iadesi için iade kargo ücretinin artık tüketiciler tarafından karşılanacağını belirtti. Ancak, teslim edilen ürün kusurluysa, tüketiciden iade kargo ücreti alınamayacak.

Sözcü’den Gamze Bal’ın haberine göre Ağaoğlu, söz konusu değişikliklerin tartışmaya açılmadan Resmi Gazete’de yayımlanmasına tepki gösterdi.

”Vatandaş kendi kendini mi aldatmış olacak?”


Düzenlemede tespit ettiğimiz iki olumsuz var” diyen Ağaoğlu, “İlki, elektronik ürünlerde paketi açmasanız bile cayma hakkının kaldırılmış olması. Yani tüketici gelen paketin hafifliğinden şüphelenip, ‘acaba dolandırılıyor muyum’ diye şüphelense ve paketi açmadan iade etmek istese bile edemeyecek” dedi.

Ağaoğlu, “Kargocu ‘ben paketi sağlam teslim ettim’ derken, satışı yapan mağaza da ‘ben de kargoya sağlam verdim’ diyecek. Tüketici kendi kendi mi aldatmış olacak” diye konuştu.

”Düzenlemenin tartışmaya açılmasını isterdik”


Tespit ettikleri ikinci olumsuzluğun da ürünün iadesi durumunda artık iade kargo ücretini vatandaşın kendisinin karşılaması olduğunu söyleyen Ağaoğlu, şöyle devam etti:

Mevcut düzenlemede satıcılar tüketiciden böyle bir ücret talep edemezdi. Yapılan değişiklik ile satıcı ‘iade halinde kargo bedeli tüketiciye aittir’ şeklinde şerh düşebilecek. Tüm satıcılar bundan faydalanır ve bu ücreti talep eder. Biz isterdik ki bu düzenleme tartışmaya açılsın, biz de hem satıcı hem tüketici tarafındaki mağduriyetleri ifade edelim.”
 
Üst Alt