Rasulullah aleyhissaalatu vesselam Hacamat Yaptırırdı
Hz. Peygamber sallallahu aleyhi ve sellem bizzat kendisi Ebû Taybe adında bir Haccâm'a başından kan aldırmak suretiyle hacamat yaptırmış, haccâma ücretini ödemiş ve şöyle buyurmuştur:
"Hacamat (kan aldırma) sizin için en iyi tedavi yollarından biridir."
(Buhâri, Tıb 13; Müslim, Musakât 62, 63)
İbn Abbas radıyallahu anh Hazretleri,
Resulullah'ın aleyhissalatu vesselam Miraç gecesinde, meleklerden aleyhimesselam oluşan bir cemaate her uğrayışında kendisine meleklerin,
"Hacamat olmaya devam et! Ümmetine de hacamat olmalarını emret!" dediklerini nakleder.
(Tirmizi, Tıb, 12; İbn Mâce, Tıb, 20; Ahmed b. Hanbel, I, 354)
Hz. Enes radıyallahu anh,
Resulullah'ın sallallahü aleyhi ve sellem, boynunun iki tarafı ile iki omuzun arasından hacamat yaptırdığını bizlere bildirmektedir.
(Ebû Dâvûd, Tıb 4; Tirmizi, Tıb 12; İbn Mâce, Tıb 21)
Hazreti Ebu Kesbe el-Enmari de radıyallahu anh
"Resulullah'ın başından ve iki omuzu arasından hacamat yaptırdığını ve "Kim bu kandan akıtırsa, herhangi bir hastalık için, bir başka ilâçla tedavi olmasa da zarar görmez."
buyurduğunu haber vermektedir.
(Ebû Dâvûd, Tıb 4; İbn Mâce, Tıb 21)
Peygamberimiz'in sallallahu aleyhi ve sellem hacamat yaptırdığını ve bunun hastalıktan korunma ve tedavi konularında çok önemli olduğunu anlamaktayız.
1- Hacamat Aklı ve Ezberleme Gücünü Artırır
Efendimiz sallallahu aleyhi ve sellem buyuruyorlar:
"Hacamatta şifa ve bereket vardır. Ayrıca hacamat aklı ve hıfzetme (ezberleme) gücünü arttırır."
(İbn Mâce, Tıb 22)
2- Bahar Yorgunluğuna Karşı Hacamat
Tıp ve bilim adamları kan aldırmanın bir çok faydası olduğu konusunda görüş birliği içindedir. Kanın temizlenmesi ile bir çok hastalığa karşı başarılı sonuçlar alınması hacamatın önemini göstermektedir. Sağlığı yerinde olanların kan vermesi kemik iliğini harekete geçirmekte, kan yapımı hızlanmakta böylece kanın temizlenmesi kolaylaşmaktadır. Bahar yorgunluğu dediğimiz vücudun umumi âhengini bozan bitkinlik, hâlsizlik doğuran hastalıklar bahar mevsiminde kan vermek suretiyle düzeltilebilir. Kış aylarında vücutta biriken metabolizma artıkları ve zehirli maddeler baharda kan vermekle hızlanan kan yapımı sayesinde süratle vücuttan atılmaktadır. Dolaşıma çıkan pıhtılaşmayı önleyici bazı maddelerin temizlenmesi, damar sertliklerinin önlenmesi ve damarların korunması da kan vermenin faydaları arasındadır. (Dr. Nevzat Emiroğlu, Kan ve Dolaşım)
3-Hacamat'ın Çeşitli hastalıklara Faydası
Rasulullah aleyhissalatu vesselam'ın bazı Hadis-i Şerifleri şunlardır:
"Baştan hacamat olmak, cüzzam, cünun, baras, uyuklama, göz kararması, baş ve diş ağrısına şifadır."
(Taberani)
"Boyundan hacamat olmak, 72 çeşit hastalığa devadır."
(Taberani)
"Sıcaklar artınca, hacamat olun! Çünkü kan basıncı artar da hastalığa veya ölüme sebep olur."
(Hakim)
Günümüzde Âni sol kalb yetmezliği ve buna bağlı akciğer bozukluklarında, Polsitemia Vera isimli hastalıkta ve pek çok hastalıkta kan alma yöntemiyle tedavi yapılmaktadır. Son olarak tabi ki Şifa verenin Allah olduğunu bu vesilelerle tedaviyi aramamız gerektiğini tekrar hatırlatırız.
Kaynak: Mekteb-i Suffa
Hz. Peygamber sallallahu aleyhi ve sellem bizzat kendisi Ebû Taybe adında bir Haccâm'a başından kan aldırmak suretiyle hacamat yaptırmış, haccâma ücretini ödemiş ve şöyle buyurmuştur:
"Hacamat (kan aldırma) sizin için en iyi tedavi yollarından biridir."
(Buhâri, Tıb 13; Müslim, Musakât 62, 63)
İbn Abbas radıyallahu anh Hazretleri,
Resulullah'ın aleyhissalatu vesselam Miraç gecesinde, meleklerden aleyhimesselam oluşan bir cemaate her uğrayışında kendisine meleklerin,
"Hacamat olmaya devam et! Ümmetine de hacamat olmalarını emret!" dediklerini nakleder.
(Tirmizi, Tıb, 12; İbn Mâce, Tıb, 20; Ahmed b. Hanbel, I, 354)
Hz. Enes radıyallahu anh,
Resulullah'ın sallallahü aleyhi ve sellem, boynunun iki tarafı ile iki omuzun arasından hacamat yaptırdığını bizlere bildirmektedir.
(Ebû Dâvûd, Tıb 4; Tirmizi, Tıb 12; İbn Mâce, Tıb 21)
Hazreti Ebu Kesbe el-Enmari de radıyallahu anh
"Resulullah'ın başından ve iki omuzu arasından hacamat yaptırdığını ve "Kim bu kandan akıtırsa, herhangi bir hastalık için, bir başka ilâçla tedavi olmasa da zarar görmez."
buyurduğunu haber vermektedir.
(Ebû Dâvûd, Tıb 4; İbn Mâce, Tıb 21)
Peygamberimiz'in sallallahu aleyhi ve sellem hacamat yaptırdığını ve bunun hastalıktan korunma ve tedavi konularında çok önemli olduğunu anlamaktayız.
1- Hacamat Aklı ve Ezberleme Gücünü Artırır
Efendimiz sallallahu aleyhi ve sellem buyuruyorlar:
"Hacamatta şifa ve bereket vardır. Ayrıca hacamat aklı ve hıfzetme (ezberleme) gücünü arttırır."
(İbn Mâce, Tıb 22)
2- Bahar Yorgunluğuna Karşı Hacamat
Tıp ve bilim adamları kan aldırmanın bir çok faydası olduğu konusunda görüş birliği içindedir. Kanın temizlenmesi ile bir çok hastalığa karşı başarılı sonuçlar alınması hacamatın önemini göstermektedir. Sağlığı yerinde olanların kan vermesi kemik iliğini harekete geçirmekte, kan yapımı hızlanmakta böylece kanın temizlenmesi kolaylaşmaktadır. Bahar yorgunluğu dediğimiz vücudun umumi âhengini bozan bitkinlik, hâlsizlik doğuran hastalıklar bahar mevsiminde kan vermek suretiyle düzeltilebilir. Kış aylarında vücutta biriken metabolizma artıkları ve zehirli maddeler baharda kan vermekle hızlanan kan yapımı sayesinde süratle vücuttan atılmaktadır. Dolaşıma çıkan pıhtılaşmayı önleyici bazı maddelerin temizlenmesi, damar sertliklerinin önlenmesi ve damarların korunması da kan vermenin faydaları arasındadır. (Dr. Nevzat Emiroğlu, Kan ve Dolaşım)
3-Hacamat'ın Çeşitli hastalıklara Faydası
Rasulullah aleyhissalatu vesselam'ın bazı Hadis-i Şerifleri şunlardır:
"Baştan hacamat olmak, cüzzam, cünun, baras, uyuklama, göz kararması, baş ve diş ağrısına şifadır."
(Taberani)
"Boyundan hacamat olmak, 72 çeşit hastalığa devadır."
(Taberani)
"Sıcaklar artınca, hacamat olun! Çünkü kan basıncı artar da hastalığa veya ölüme sebep olur."
(Hakim)
Günümüzde Âni sol kalb yetmezliği ve buna bağlı akciğer bozukluklarında, Polsitemia Vera isimli hastalıkta ve pek çok hastalıkta kan alma yöntemiyle tedavi yapılmaktadır. Son olarak tabi ki Şifa verenin Allah olduğunu bu vesilelerle tedaviyi aramamız gerektiğini tekrar hatırlatırız.
Kaynak: Mekteb-i Suffa