Cayma hakkı nedir?
4077 sayılı Tüketicinin Korunması hakkındaki Kanun ve Mesafeli Sözleşmelere Dair Yönetmelik gereğince, alıcıların teslimat tarihinde itibaren 7 gün içinde cayma haklarını kullanarak, sebep göstermeden ve "kargo ücreti ödemeden" ürünleri iade etme hakları vardır. Cayma hakkının kullanılması Yönetmeliği her kurumun uygulaması gerekmektedir.
Cayma Hakkı Nasıl Kullanılır?
Cayma hakkının kullanabilmesi için teslimat tarihinden itibaren 7 gün içinde alıcının, cayma hakkını kullanarak ürünü iade etmek istediğini satıcıya bildirmesi gerekmektedir. Satıcı, alıcının talebini aldıktan sonra en geç 10 (on) gün içerisinde, ürünü iade alıp ürün bedelini alıcıya hiçbir masraf yükletmeksizin iade etmekle ve iade kargo ücretini ödemekle yükümlüdür.
Sıfır Risk Sistemi içerisinde ürün bedeli satıcıya aktarılmış olsa bile, cayma hakkı gereğince alıcı ürünü iade edip parasını iade alma hakkına sahiptir.
Cayma hakkının geçerli olmadığı ürünler aşağıdaki gibidir:
Alıcının isteği ile kişiye özel olarak üretilen veya üzerinden değişiklik ya da ilave yapılarak kişiye özel hale getirilen ürünler.
Niteliği itibariyle geri gönderilmeye elverişli olmayan ürünler; ( İç çamaşırı, mayo, kozmetik gibi hijyenik durumu hassas olan ürünleri iade edebilmenin koşulu; ürünün açılmamış ve denenmemiş olmasıdır.)
Alıcı tarafından açılmış olan ve ses veya görüntü kayıtları (DVD, CD ve Kaset vb.). Basılı ürünler (Kitap, dergi vb.). Yazılım programları ve bilgisayar sarf malzemeleri.
Çabuk bozulma tehlikesi olan veya son kullanma tarihi geçme ihtimali olan ürünler.
Cayma hakkının kullanımıyla ilgili bilmeniz gerekenler:
Alıcı, cayma hakkını kullanabilmesi için, teslimat tarihinden itibaren 7 gün içerisinde cayma hakkını kullanarak ürünü iade etmek istediğini satıcıya bildirmelidir.
Alıcı, ürün kargolandıktan sonra satıştan vazgeçiyorsa, alıcının bu talebi cayma hakkına girmez. Bu durumda, teslim alınmadığı için size geri dönecek kargonun ücretlerini alıcının karşılaması gerekmektedir.
Cayma hakkı kapsamına girmeyen ürünleri iyi bilmelisiniz. Cayma hakkının geçerli olmadığı ürünleri lütfen inceleyiniz.
Ürünün ambalajının açılması, ürünün mutat kullanımı, yani ürünün alışıla geldiği gibi kullanılması cayma hakkının kullanılmasına engel olmaz. Ürünün değerinin azalması durumunda veya üründe iadeyi imkansız kılan bir kusurun oluşması halinde zararınızın tazmin edilmesi için alıcı hakkında yasal işlem başlatabilirsiniz.
4077 sayılı Tüketicinin Korunması hakkındaki Kanun ve Mesafeli Sözleşmelere Dair Yönetmelik gereğince, alıcıların teslimat tarihinde itibaren 7 gün içinde cayma haklarını kullanarak, sebep göstermeden ve "kargo ücreti ödemeden" ürünleri iade etme hakları vardır. Cayma hakkının kullanılması Yönetmeliği her kurumun uygulaması gerekmektedir.
Cayma Hakkı Nasıl Kullanılır?
Cayma hakkının kullanabilmesi için teslimat tarihinden itibaren 7 gün içinde alıcının, cayma hakkını kullanarak ürünü iade etmek istediğini satıcıya bildirmesi gerekmektedir. Satıcı, alıcının talebini aldıktan sonra en geç 10 (on) gün içerisinde, ürünü iade alıp ürün bedelini alıcıya hiçbir masraf yükletmeksizin iade etmekle ve iade kargo ücretini ödemekle yükümlüdür.
Sıfır Risk Sistemi içerisinde ürün bedeli satıcıya aktarılmış olsa bile, cayma hakkı gereğince alıcı ürünü iade edip parasını iade alma hakkına sahiptir.
Cayma hakkının geçerli olmadığı ürünler aşağıdaki gibidir:
Alıcının isteği ile kişiye özel olarak üretilen veya üzerinden değişiklik ya da ilave yapılarak kişiye özel hale getirilen ürünler.
Niteliği itibariyle geri gönderilmeye elverişli olmayan ürünler; ( İç çamaşırı, mayo, kozmetik gibi hijyenik durumu hassas olan ürünleri iade edebilmenin koşulu; ürünün açılmamış ve denenmemiş olmasıdır.)
Alıcı tarafından açılmış olan ve ses veya görüntü kayıtları (DVD, CD ve Kaset vb.). Basılı ürünler (Kitap, dergi vb.). Yazılım programları ve bilgisayar sarf malzemeleri.
Çabuk bozulma tehlikesi olan veya son kullanma tarihi geçme ihtimali olan ürünler.
Cayma hakkının kullanımıyla ilgili bilmeniz gerekenler:
Alıcı, cayma hakkını kullanabilmesi için, teslimat tarihinden itibaren 7 gün içerisinde cayma hakkını kullanarak ürünü iade etmek istediğini satıcıya bildirmelidir.
Alıcı, ürün kargolandıktan sonra satıştan vazgeçiyorsa, alıcının bu talebi cayma hakkına girmez. Bu durumda, teslim alınmadığı için size geri dönecek kargonun ücretlerini alıcının karşılaması gerekmektedir.
Cayma hakkı kapsamına girmeyen ürünleri iyi bilmelisiniz. Cayma hakkının geçerli olmadığı ürünleri lütfen inceleyiniz.
Ürünün ambalajının açılması, ürünün mutat kullanımı, yani ürünün alışıla geldiği gibi kullanılması cayma hakkının kullanılmasına engel olmaz. Ürünün değerinin azalması durumunda veya üründe iadeyi imkansız kılan bir kusurun oluşması halinde zararınızın tazmin edilmesi için alıcı hakkında yasal işlem başlatabilirsiniz.