zeynepsahinturk
Forum Üyesi
- Katılım
- 25 Ara 2022
- Mesajlar
- 39
- Puanları
- 6
Hiperaktivite, doğru tanı ve tedavi yöntemleri uygulanmadığı takdirde çocuğun ileriki yıllarda yaşamını olumsuz etkileyebilecek önemli bir sorun.
Hareket özgürlüktür ve bağımsızlığını, yapabilirliğini sınamak isteyen çocuk hareket eder. Çocuğunuz sevdiği aktivitelerde, mesela çizgi film izlerken veya oyun oynarken dikkatini verebiliyorsa, yerinde durabiliyorsa sadece konsantrasyonunun diğer alanlarda da geliştirilmesine çalışılabilir.
Hiperaktivite aileyi ve çevreyi rahatsız edecek boyutlarda görülüp çocuğun psikolojisini de olumsuz etkileyebilir. Bu nedenle hiperaktivite ve dikkat eksikliğine doğru yaklaşım önemlidir.
3 yaşından sonra…
Dikkat eksikliği ile hiperaktivite bozukluğunun temel özelliği, dikkat süresinin kısalığı, engellenmeye yönelik denetim eksikliği nedeniyle davranışlarda ortaya çıkan ataklık ve huzursuzluktur. Başlangıcı genellikle 3 yaş dolaylarında olmakla birlikte tanı ilkokul yıllarında konulur.
En sık görülen semptomlar aşırı hareketlilik ve kıvranma, yerinde oturmada güçlük, çok konuşma, dikkatini sürdürmede güçlük, dikkatin kolay dağılması, sıklıkla bir şey kaybetme, sorulara birden atlayıp cevap verme, kuralları takip etmede güçlük, oyunlarda sırasını beklemede güçlük, bir aktiviteden diğerine kayma, tehlikeli aktivitelerle uğraşma olarak sıralanabilir. Dikkat eksikliği ve hiperaktivitesi olan çocuklarda genellikle agresiflik, anksiyete de tabloya eşlik eder.
Bu çocuklar arkadaşları tarafından reddedilme sorunları yaşarlar, bunun nedeni karşı gelme davranışı, düşük toleranslı olmaları, inatçılık ve azalmış güven duygularıdır. Çocuğun ödevlerini yapmaması, kendini vermemesi tembellik olarak düşünülür. Bu belirtilerin her zaman kendini göstermesi ebeveynin çocuğun bunu istemli yaptığını düşünmesine sebep olur.
Uzman yardımı
Bu rahatsızlıkta tek başına ilaç tedavisinin başarı oranı düşüktür. Aile ve okul ile beraber davranışları düzenleyici bir çalışma gerekir. Belirtiler çok önemli sorunlara neden olmadıkça bu çocukların normal sınıf ortamında okumaları ve en ön sırada oturmaları tercih edilir.
Çocuğun dürtü ve öfke yönetimi kazanmasına çalışılması, yaz ayları için programlar düzenlenmesi , zaman kullanımı ile ilgili çalışmalar yapılması önemlidir.
Hareket özgürlüktür ve bağımsızlığını, yapabilirliğini sınamak isteyen çocuk hareket eder. Çocuğunuz sevdiği aktivitelerde, mesela çizgi film izlerken veya oyun oynarken dikkatini verebiliyorsa, yerinde durabiliyorsa sadece konsantrasyonunun diğer alanlarda da geliştirilmesine çalışılabilir.
Hiperaktivite aileyi ve çevreyi rahatsız edecek boyutlarda görülüp çocuğun psikolojisini de olumsuz etkileyebilir. Bu nedenle hiperaktivite ve dikkat eksikliğine doğru yaklaşım önemlidir.
3 yaşından sonra…
Dikkat eksikliği ile hiperaktivite bozukluğunun temel özelliği, dikkat süresinin kısalığı, engellenmeye yönelik denetim eksikliği nedeniyle davranışlarda ortaya çıkan ataklık ve huzursuzluktur. Başlangıcı genellikle 3 yaş dolaylarında olmakla birlikte tanı ilkokul yıllarında konulur.
En sık görülen semptomlar aşırı hareketlilik ve kıvranma, yerinde oturmada güçlük, çok konuşma, dikkatini sürdürmede güçlük, dikkatin kolay dağılması, sıklıkla bir şey kaybetme, sorulara birden atlayıp cevap verme, kuralları takip etmede güçlük, oyunlarda sırasını beklemede güçlük, bir aktiviteden diğerine kayma, tehlikeli aktivitelerle uğraşma olarak sıralanabilir. Dikkat eksikliği ve hiperaktivitesi olan çocuklarda genellikle agresiflik, anksiyete de tabloya eşlik eder.
Bu çocuklar arkadaşları tarafından reddedilme sorunları yaşarlar, bunun nedeni karşı gelme davranışı, düşük toleranslı olmaları, inatçılık ve azalmış güven duygularıdır. Çocuğun ödevlerini yapmaması, kendini vermemesi tembellik olarak düşünülür. Bu belirtilerin her zaman kendini göstermesi ebeveynin çocuğun bunu istemli yaptığını düşünmesine sebep olur.
Uzman yardımı
Bu rahatsızlıkta tek başına ilaç tedavisinin başarı oranı düşüktür. Aile ve okul ile beraber davranışları düzenleyici bir çalışma gerekir. Belirtiler çok önemli sorunlara neden olmadıkça bu çocukların normal sınıf ortamında okumaları ve en ön sırada oturmaları tercih edilir.
Çocuğun dürtü ve öfke yönetimi kazanmasına çalışılması, yaz ayları için programlar düzenlenmesi , zaman kullanımı ile ilgili çalışmalar yapılması önemlidir.