Vaka Analizi: Güncel İçerik

Linux

Owner
Katılım
31 Tem 2022
Mesajlar
7,078
Tepkime puanı
90
Puanları
48
Konum
istanbul
Cinsiyet
Erkek
MOZ'da Christopher Long tarafından yayınlanan bir Vaka Analizinde içeriklerin güncel olmasının önemi ve akabinde bu güncelliğin getirdiği faydalar incelenmiş.
Kaynak:

Christopher "En Çok Okunan Haberler" kategorisinde faaliyet gösteren news kayıtlı bir web sitesiyle çalışmaya başlıyor.
Temel sorun: Google'ın "Haberler" kategorisinde iyi bir sıralama alamamak ve otoriter siteleri geçememek.

Christopher, Rakip Analiziyle konuya başlayarak "Haberler" alanında başarılı web siteleri olan;
  • CNN,
  • New York Times,
  • USA Today'i inceliyor.

Örnekten de görebileceğiniz gibi CNN, Rusya - Ukrayna savaşında aşağıdaki örneklerden de görebileceğiniz gibi her gün benzersiz URL'ler oluşturmakta.
  • cnn.com/europe/live-news/russia-ukraine-war-news-05-16-22/index.html
  • cnn.com/europe/live-news/russia-ukraine-war-news-05-21-22/index.html
  • cnn.com/europe/live-news/russia-ukraine-war-news-05-23-22/index.html
Sıralamanın Korunması Durumu

Christopher'ın bir diğer eğildiği konu ise bu alana çıktıktan sonra bu alandaki konumu koruyabilmek.
Burada da otoriter haber sitelerin içeriklerini çok agresif bir şekilde güncellediklerini fark ediyor.
  • USA Today: Her 8 Dakikada Bir
  • New York Times: Her 27 dakikada bir
  • CNN: Her 28 dakikada bir
içeriğini güncelliyor.

Christopher bu verilerle birlikte "İçerik Güncelleme" konusunu daha da detaylı bir şekilde incelemeye başlıyor.

Evergreen Content

İnceleme yaparken çalıştıkları haber sitesinin daha çok Evergreen Content kapsamındaki kalıcı içeriklerini inceliyorlar.
Özellikle inceleme türündeki makalelerde "En İyi 10 Yatak Takımı" gibi, bu bölümde de sitelerin agresif bir şekilde güncelleme stratejisi izlediğini deneyimliyor.

Daha sonrasında ise sitelerinde "Otomotiv SEO için 10 Strateji" başlıklı içeriklerini güncelliyorlar.
Yaptıkları işlemler ise temelde;
  • 2022 ifadesini başlığa eklemek,
  • İçeriğin zamanını güncellemek
  • İçeriğin sadece %5'ini güncellemek.

Aldıkları sonuç ise ortada.

Google'ın güncel / taze içeriğe önem vermesi E-A-T algoritmasından geliyor.
Google, sunduğu içeriğin doğru olduğundan emin olmak için güvenebileceği kaynakların içeriklerini üst sıralara koyar ki, güncel içerikte burada önemli bir konu.
Örneğin, en iyi kameralı telefonlar diye bir arama yaptığınızda 2 yıl önce yazılmış bir içeriği mi merak edersiniz yoksa geçen hafta güncellenen bir içeriği mi?

Bu nedenle Evergreen Content tarafında da içerik güncellemek artık oldukça önemli.
Hatta otoriter haber siteleri sürekli güncelledikleri içeriklerinde BlogPosting yerine LiveBlogPosting schema yapısını bile kullanmaya başlamışlar.

Konu buraya kadar Christopher'ın analizleri ve tecrübeleriyle ilgili.

Peki bu noktada benim düşüncemi merak ediyorsanız;
  • İçerik güncelleme stratejisi kesinlikle ama kesinlikle kullanılmalı.
  • Bunu yaparken abartmamak ve gerçekten içeriği güncelledikten sonra yazı tarihini değiştirmek oldukça önemli.
Neler yapılabilir?
  • Yeni ara başlıklar eklenebilir.
  • Görsel sayısı arttırılabilir.
  • FAQ yapıları eklenebilir.
  • Konuyla alakalı bir video eklenebilir.
  • İçeriğin sonuna sonuç kısmı eklenebilir.
  • İçerikteki tarihler güncellenebilir.
Saygı ve sevgiyle!!!
 

Genel Forum Sitesi

Forum Sitesi - Forumzar.COM

Forumzar.COM olarak, Türkçe forum sitesi denildiğinde akla gelen ilk adres olarak, geniş kapsamlı genel forum platformumuzda buluşuyoruz. Türkiye'nin en büyük Türkçe forum siteleri arasında yer almanın gururunu yaşıyoruz. Çeşitli konu başlıklarında aktif bir şekilde paylaşımların yapıldığı, her konuda interaktif ve bilgilendirici tartışmalara katılmak için bizi takip edin! ve bir dakikanızı ayırarak forum sitemize üye olun!
Bilgi paylaştıkça çoğalır sloganı ile ilerleyen forum sitesi platformumuza, siz de üye olarak forum sitemizde açılan konulara katılabilir ve ilgi alanınıza uygun konular açarak siz de paylaşımda bulunabilirsiniz.
Üst Alt