Emre ESMER
Moderatör
KPMG Football Benchmark ekibinin yapmış olduğu araştırmaya göre futbol kulüplerinin stadyum isim sponsorluklarında dünyada en çok kazanan 5 kulüp içerisinde yıllık 9,6 milyon euro kazançla Galatasaray ve yıllık 8 milyon euro kazanç ile Fenerbahçe de yer alıyor.
Stadyum sponsorluğunda zirvede ise Manchester City yer alıyor. İngiliz devi, Etihad Airways ile 2011 - 2021 yılları için yaptığı anlaşma gereği her sene 17 milyon euro kazanıyor.
Stadyum isim haklarında en son, Galatasaray ile Nef İnşaat - Timur Şehircilik Planlama A.Ş. arasında 5 sezonu opsiyonlu olmak üzere toplam 10 (5+5) sezon için 725 milyon TL + KDV değerinde stat isim hakkına ilişkin sponsorluk ve reklam tanıtım sözleşmesi imzalandı.
Fenerbahçe ise Ülker ile 2015 yılında 10 yıllık bir anlaşmaya imza atmıştı. Süper Lig’de toplam ticari gelirin (sponsorluk, reklam ve medya geliri) yaklaşık yüzde 80’inin dört büyük kulübe ait olması da bu kulüplerin stat isim anlaşmalarını daha da önemli hale getiriyor.
KPMG Türkiye Direktörü Bora Yargıç, Türkiye’deki mevcut vergi uygulamaları ve kurumlar vergisi kanunu uyarınca Türkiye Süper Futbol Ligi’nin profesyonel spor dalı olarak belirlendiğini ifade ederek, “Bunun dışındaki tüm branşlar (tenis, basketbol, voleybol, yüzme, su topu, hentbol vs.) amatör spor dalı olarak kabul ediliyor. Buna göre sponsorluk harcamalarının bu amatör spor dalları için tamamı, profesyonel spor dalı olan futbol için ise yüzde 50’si kurumlar vergisi matrahının tespitinde, beyan edilen kurum kazancından indirilebiliyor” açıklamasında da bulundu.
Kaynak: T24
Stadyum sponsorluğunda zirvede ise Manchester City yer alıyor. İngiliz devi, Etihad Airways ile 2011 - 2021 yılları için yaptığı anlaşma gereği her sene 17 milyon euro kazanıyor.
Stadyum isim haklarında en son, Galatasaray ile Nef İnşaat - Timur Şehircilik Planlama A.Ş. arasında 5 sezonu opsiyonlu olmak üzere toplam 10 (5+5) sezon için 725 milyon TL + KDV değerinde stat isim hakkına ilişkin sponsorluk ve reklam tanıtım sözleşmesi imzalandı.
Fenerbahçe ise Ülker ile 2015 yılında 10 yıllık bir anlaşmaya imza atmıştı. Süper Lig’de toplam ticari gelirin (sponsorluk, reklam ve medya geliri) yaklaşık yüzde 80’inin dört büyük kulübe ait olması da bu kulüplerin stat isim anlaşmalarını daha da önemli hale getiriyor.
KPMG Türkiye Direktörü Bora Yargıç, Türkiye’deki mevcut vergi uygulamaları ve kurumlar vergisi kanunu uyarınca Türkiye Süper Futbol Ligi’nin profesyonel spor dalı olarak belirlendiğini ifade ederek, “Bunun dışındaki tüm branşlar (tenis, basketbol, voleybol, yüzme, su topu, hentbol vs.) amatör spor dalı olarak kabul ediliyor. Buna göre sponsorluk harcamalarının bu amatör spor dalları için tamamı, profesyonel spor dalı olan futbol için ise yüzde 50’si kurumlar vergisi matrahının tespitinde, beyan edilen kurum kazancından indirilebiliyor” açıklamasında da bulundu.
Kaynak: T24