Çok değişik şirketler çok değişik ülkelerde sosyal medyaya büyük miktarda tanıtma ve tanınma ilanları veriyorlar ama acaba bu harcanan paralar istenilen amaca uygun sonuçlar veriyor mu? Amerika’da sosyal medya etkinliğini ölçmekle tanınmış comScore isimli kuruluşun yaptığı bir araştırmaya göre dijital reklamların yarıdan fazlası, yani yüzde 54’u hedeflenen kitle tarafından görülmüyor.
Dijital reklama ve ilanlara büyük paralar harcayan markaların bir tıklama ile tanıtılacağını ve herkesçe tanınır hale geleceğini umanların eğer araştırma sonuçları doğruysa yaklaşımlarını yeniden düzenlemeleri gerekiyor. Araştırmada amaçlanan verilen bu ilan ve tanıtıcı mesajları hedef kitledeki kişi veya kurumların bizzat görüp görmediğini ortaya çıkarmak. Araştırma şirketi comScore uygulamada Making Measurement Making Sense-(Buna 3MS prensibi de denir) yöntemi kullanıyor. Yani Ölçümü Anlamlı Yapmak” anlamına geliyor. Dijital ölçüm yolları bularak dijital medya planlama, değerlendirme ve karşılaştırma yolları geliştirmeye yönelik bu yöntemin ana hatları ise 5 temel prensipten oluşuyor.
1- Sadece internete ilan ve tanıtım mesajları koymak değil aynı zamanda görülebilen bir izlenim standardı yaratmak.
2 – İnternet üzerinde bir Genel Ölçüm Noktası ve bunun değerini uygulamaya koymak ve her dijital ilan ve tanıtımın ne derece sıklıkla ve gözlemlenebilir izlenimler yaratabileceğini sağlayabilmek.
3-İnternet ilan ve reklamlarının sınıflandıracak, gruplandırıp değerlendirecek bir yöntem geliştirerek banner, zengin medya ve video reklamlarına uygulamak.
4 – Bulguları tanımlayıp, standart hale getirmek ve tarafsız değerlendirmek ve bunları belirli ölçekler içinde birleştirip anlamlı yorumlar ortaya çıkarmak.
5 – Standartla başarı ölçekleri geliştirerek, internet şirketlerini değerlendirmek suretiyle, internet reklam ve tanıtım mesajlarının davranım araştırmalarıyla gelişimini sağlamak.
Yapılan araştırmalara göre dünya üzerinde dijital reklamlar için milyarlarca dolar harcanıyor. Bunun yarısı kadar da sosyal medyada banner-site içinde reklam panosu- olarak kullanılmış. Bu tutarın yüzde 54’ünde ise ilanlar hedef kitleye ulaşmamış, yani çöpe gitmiş.
Türkiye’de bu konuda sağlıklı bir araştırma yapılıp yapıldığını tam bilmiyorum, ama bu konuda ciddi çalışmaların yapılması gerektiğini de hatırlatmakta yarar var.
Şirketler bu konuda dikkatli olmak zorundadırlar.
Bu içeriğin kaynağı Muhalif haber sitesidir.
Dijital reklama ve ilanlara büyük paralar harcayan markaların bir tıklama ile tanıtılacağını ve herkesçe tanınır hale geleceğini umanların eğer araştırma sonuçları doğruysa yaklaşımlarını yeniden düzenlemeleri gerekiyor. Araştırmada amaçlanan verilen bu ilan ve tanıtıcı mesajları hedef kitledeki kişi veya kurumların bizzat görüp görmediğini ortaya çıkarmak. Araştırma şirketi comScore uygulamada Making Measurement Making Sense-(Buna 3MS prensibi de denir) yöntemi kullanıyor. Yani Ölçümü Anlamlı Yapmak” anlamına geliyor. Dijital ölçüm yolları bularak dijital medya planlama, değerlendirme ve karşılaştırma yolları geliştirmeye yönelik bu yöntemin ana hatları ise 5 temel prensipten oluşuyor.
1- Sadece internete ilan ve tanıtım mesajları koymak değil aynı zamanda görülebilen bir izlenim standardı yaratmak.
2 – İnternet üzerinde bir Genel Ölçüm Noktası ve bunun değerini uygulamaya koymak ve her dijital ilan ve tanıtımın ne derece sıklıkla ve gözlemlenebilir izlenimler yaratabileceğini sağlayabilmek.
3-İnternet ilan ve reklamlarının sınıflandıracak, gruplandırıp değerlendirecek bir yöntem geliştirerek banner, zengin medya ve video reklamlarına uygulamak.
4 – Bulguları tanımlayıp, standart hale getirmek ve tarafsız değerlendirmek ve bunları belirli ölçekler içinde birleştirip anlamlı yorumlar ortaya çıkarmak.
5 – Standartla başarı ölçekleri geliştirerek, internet şirketlerini değerlendirmek suretiyle, internet reklam ve tanıtım mesajlarının davranım araştırmalarıyla gelişimini sağlamak.
Yapılan araştırmalara göre dünya üzerinde dijital reklamlar için milyarlarca dolar harcanıyor. Bunun yarısı kadar da sosyal medyada banner-site içinde reklam panosu- olarak kullanılmış. Bu tutarın yüzde 54’ünde ise ilanlar hedef kitleye ulaşmamış, yani çöpe gitmiş.
Türkiye’de bu konuda sağlıklı bir araştırma yapılıp yapıldığını tam bilmiyorum, ama bu konuda ciddi çalışmaların yapılması gerektiğini de hatırlatmakta yarar var.
Şirketler bu konuda dikkatli olmak zorundadırlar.
Bu içeriğin kaynağı Muhalif haber sitesidir.
Ziyaretçiler için gizlenmiş link, görmek için lütfen üye olunuz.
Giriş yap veya üye ol.