Kanın abdesti bozduğuna dair alimler, Peygamberden gelen hadisler ışığında görüş ayrılığı ortaya koymuşlardır.
1.Görüş : Kan abdesti bozmaz diyenler ki İmam Şafi, İmam Malik’tir.
1.Delil : Eşyada asıl olan sahih bir delil onun abdesti bozduğuna dair delil ispat etmesidir.Rasulullah’dan çok savaşlarda sahabenin yaralanmasına rağmen kanın abdest bozduğuna dair bir delil söylememiştir.
2.Delil : Ashab, Rasulullah’la beraberken yaralarından kan akardı buna rağmen Rasulullah (s.a.v.) kanın abdest bozduğunu söylemedi. Yıkanmasını emretmedi. Kan abdest bozsaydı Rasulullah söylemez miydi ? Rasulullah’ın bunu gizlemesini düşünmek de mümkün değildir. Zira, O sadık el-Emin bir elçidir.
3.Delil : Hasan : “Müslümanlar yaralı oldukları durumlarda namaz kılarlardı.” (Buhari-İbn Ebi Şeybe sahih senedle)
Açıklama : Müslümanlar Rasulullah ve ashabını kastetmektedir. Onlar yaralı iken namazlarını kıldıklarını beyan etmesi kanın necis olmadığına ve abdesti bozmadığına delildir. Yaradan kanın akmaması veya üzerinde kanın olmaması da mümkün değildir.
4.Delil : Ensar’dan bir sahabi Gece namaz için kalkmıştı. Müşriklerden bir ona doğru ok attı. Ok isabet etti. Sahabi o oku çıkarttı. Müşrik üç tane daha ok attı. O ise rüku ve secde etti. Bedeninden kan akarken namazı bitirdi.” (Buhari-Ahmed İbn Hanbel)
Açıklama elil çok açıktır.Kan necis olsaydı ve kan abdesti bozsaydı sahabi onu yıkamaz mıydı ve namazı terk etmez miydi ?[1][4]
5.Delil : Ömer İbn Hattab’ın şehadeti esnasında “ Bedeninden kan akarken namaz kıldı.” (Malik-Beyhaki-sahih senedle)
Açıklama : Ömer İbn Hattab’ın ameli çok açıktır. Kan akarken bile namaz kılmıştır. Eğer kan necis olsaydı ve abdesti bozsaydı ölüm döşeğindeki bu takva eri kanı temizlemeyi veya abdest almayı düşünmez miydi ?
6.Delil : Hasan el-Basri : “ Müslümanlar yaraları ile namaz kılarlardı.” (Buhari)
Açıklama : Hadis, çok açıktır.
2.Görüş : Kan abdesti bozar diyenler ki İmam Ebu Hanife ve eğer çoksa diyerek İmam Ahmed bin Hanbel’dir.
1.Delil : Rasulullah (s.a.v.) : “ Her akan kandan dolayı abdest al.” (Darekutni-zayıftır.)
Açıklama : Hadis, kanın abdesti bozduğunu söyleyen alimlerin delildir. Fakat hadis sahih hadislere kıyasen zayıftır. Zayıf hadisle de bu sahih hadisler dururken amel etmek ise usule ters düşer.
selefi salihin akides'inde sahih gorus abdest'ti bozmaz,
Not: ( alim'ler bu goruste ittifak etmisler sahih hadis bulunamamissa itikadi ve ameli meseleler'de o zaman zayif hadis ile sened ve metin saglamligiyla bakilir sonra onunla amel edilebilir derler).
1.Görüş : Kan abdesti bozmaz diyenler ki İmam Şafi, İmam Malik’tir.
1.Delil : Eşyada asıl olan sahih bir delil onun abdesti bozduğuna dair delil ispat etmesidir.Rasulullah’dan çok savaşlarda sahabenin yaralanmasına rağmen kanın abdest bozduğuna dair bir delil söylememiştir.
2.Delil : Ashab, Rasulullah’la beraberken yaralarından kan akardı buna rağmen Rasulullah (s.a.v.) kanın abdest bozduğunu söylemedi. Yıkanmasını emretmedi. Kan abdest bozsaydı Rasulullah söylemez miydi ? Rasulullah’ın bunu gizlemesini düşünmek de mümkün değildir. Zira, O sadık el-Emin bir elçidir.
3.Delil : Hasan : “Müslümanlar yaralı oldukları durumlarda namaz kılarlardı.” (Buhari-İbn Ebi Şeybe sahih senedle)
Açıklama : Müslümanlar Rasulullah ve ashabını kastetmektedir. Onlar yaralı iken namazlarını kıldıklarını beyan etmesi kanın necis olmadığına ve abdesti bozmadığına delildir. Yaradan kanın akmaması veya üzerinde kanın olmaması da mümkün değildir.
4.Delil : Ensar’dan bir sahabi Gece namaz için kalkmıştı. Müşriklerden bir ona doğru ok attı. Ok isabet etti. Sahabi o oku çıkarttı. Müşrik üç tane daha ok attı. O ise rüku ve secde etti. Bedeninden kan akarken namazı bitirdi.” (Buhari-Ahmed İbn Hanbel)
Açıklama elil çok açıktır.Kan necis olsaydı ve kan abdesti bozsaydı sahabi onu yıkamaz mıydı ve namazı terk etmez miydi ?[1][4]
5.Delil : Ömer İbn Hattab’ın şehadeti esnasında “ Bedeninden kan akarken namaz kıldı.” (Malik-Beyhaki-sahih senedle)
Açıklama : Ömer İbn Hattab’ın ameli çok açıktır. Kan akarken bile namaz kılmıştır. Eğer kan necis olsaydı ve abdesti bozsaydı ölüm döşeğindeki bu takva eri kanı temizlemeyi veya abdest almayı düşünmez miydi ?
6.Delil : Hasan el-Basri : “ Müslümanlar yaraları ile namaz kılarlardı.” (Buhari)
Açıklama : Hadis, çok açıktır.
2.Görüş : Kan abdesti bozar diyenler ki İmam Ebu Hanife ve eğer çoksa diyerek İmam Ahmed bin Hanbel’dir.
1.Delil : Rasulullah (s.a.v.) : “ Her akan kandan dolayı abdest al.” (Darekutni-zayıftır.)
Açıklama : Hadis, kanın abdesti bozduğunu söyleyen alimlerin delildir. Fakat hadis sahih hadislere kıyasen zayıftır. Zayıf hadisle de bu sahih hadisler dururken amel etmek ise usule ters düşer.
selefi salihin akides'inde sahih gorus abdest'ti bozmaz,
Not: ( alim'ler bu goruste ittifak etmisler sahih hadis bulunamamissa itikadi ve ameli meseleler'de o zaman zayif hadis ile sened ve metin saglamligiyla bakilir sonra onunla amel edilebilir derler).